Sylvia....Dia kawan aku...

10 November 2017/Jumaat

Assalamualaikum

Aku dan Sylvia selalu berjalan bersama-sama ke kolej pada zaman masih study.Kemesraan kami berdua memang menjadi bahan kutukan kawan-kawan yang lain yang iri hati melihat persahabatan kami yang rapat.Kami memang rapat sehingga Puan H,Ketua D pernah menggelar kami 'sepasang lesbian'.OMG!!Kami bersahabat ikhlas biarpun lain agama...Cehhhhhh...Kami berdua sudah mempunyai buah hati.Mereka lelaki.Alhamdulillah...Nama buah hati Sylvia ialah Tidak manakala nama buah hati aku pula masa tu ialah Ya..:P..

Aku fikir dia lah teman sehidup dan teman semati aku sampailah suatu hari kami dikejar oleh seekor anjing liar semasa sedang berlari menyeberang jalan.

Aku : Syl....tunggu aku...

Tapi Sylvia tetap meneruskan langkah kaki dia untuk menyelamatkan drii dari digigit anjing liar.Ketika anjing tersebut hampir ke arah aku,datang seorang makcik untuk menyelamatkan aku.Dia bilang begini :

Makcik : Amoi....Kalau area sini you jangan lari-lari aaaa...Kalau anjing nampak you lari-lari macam tadi dia kejar terus maaa..*bercakap logat cina..

Aku : Terima kasih anti..Itu anjing anti kah?

Makcik : Tidak.Ni anjing memang sini punya.Tiada tuan.

Aku : Ooooo..Jalan dulu lah arr..*Makcik tu mengangguk jak...

Aku tengok kelibat Sylvia sudah tiada.Mungkin dia sudah sampai di rumah.Tak guna punya kawan.

Seperti orang lain juga,kami sering mengejek diantara satu sama lain seperti kami menngejek fizikal kami.

Sylvia : Anum...Kenapa kau pendek?

Aku : Kau pun pendek jugak bah Syl....Kenapa kau tanya?

Sylvia : Aku tanya kau,kau tanya aku balik...

Aku : Hahahahaha...Padan muka...!

Gambar kami berdua hilang tidak tau pergi mana so aku masukkan sini gambar bertiga lah...Yang pegang handphone tu lah Sylvia...Dan yang satu lagi Whitney..Dua-dua aku rindu dorang..Lama tak jumpa sebab semua dah habis study dah kerja...:)..Kebetulan hari tu jalan-jalan di One Borneo semua pakai baju warna biru.Kebetulan..

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

13 comments:

  1. seronok dapat jalan2 ek...girl's day OUT!!!

    ReplyDelete
  2. Terasa keserasiaan korang dgnnbaca post ni. Mmg bff sungguh la

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaa...baru jak beberapa tahun kami kenal..:)..

      Delete
  3. Replies
    1. besalah...sumandak sabah memang cantik2...hiihi..

      Delete
  4. kak pun ada nama kwn sylvia.. sama juga lain agama.. sampai skg masih baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoha ikatan persahabatan kalian berkekalan..amin...

      Delete
  5. Replies
    1. hihi...sumandak sabah...mestilah comel..

      Delete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..