Kehidupan Masa Study VS Kehidupan Masa Kerja

27 August 2017/Ahad

Assalamualaikum

Happy weekend uolls...Beberapa jam lagi,hari ahad yakni hari untuk berehat dah nak habis.Esok dah masuk kerja balik.Ish....

Masa study dulu kan,asal hujung minggu kan wajib ada di 1Borneo.Dari pagi sampai ke petang,aku round tu satu bangunan mall tu.Tapi satu barang pun aku tiada beli.Last-last penat jak yang aku dapat.Dan duit pun habis beli makanan sama minuman.Aku sendiri pun tak tau lah macam mana boleh tahan lepak di 1 Borneo tiap-tiap hujung minggu dulu.

La nih bila dah kerja nih,nak jalan-jalan ke nak pergi mall ke nak ke kedai beli makanan ke nak ke tandas,memang aku malas sudah mau berjalan.Apa lagi mau angkat kain di jemuran.Lagilah malas.Tapi,bila ada kawan ajak aku pergi jalan-jalan dekat mall baru aku jalan.Haa...Nampak sangatkan sampai mana tahap pemalas aku nih.

Jadi,weekend aku sekarang nih bila aku sudah berkerja,lagi best bila asyik duduk rumah,update blog,buka youtube,manjakan diri di atas katil,tidur sampai petang.Oh...indahnya dunia.Tapi kadang-kadang kalau rajin masak jugak untuk diri sendiri sebab sekarang ni aku jauh dari family and tinggal di rumah sewa sendirian.So,apa-apa kerja kenalah buat sendiri.

Hari nih aku duduk rumah sedjalah diam-diam.Buka laptop tengok youtubee update blog dan macam-macam lagilah yang aku buat.Minggu depan aku rasa excited terlebih pula sebab minggu depan aku dah balik kampung.Yeayyyyy..Gila.Sebulan wei aku tak balik kampung.Rindu sesangat ngan family aku.

Memang dalam fikiran sekarang nih ingatan di kampung jak nih.Harap-harap lah dapat fokus buat kerja esok.Uh..

Terima kasih sudi baca entry ini.

22 comments:

  1. haipp fokus dulu apa tengah buat. semoga dipermudahkan ye anum.
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  2. Lagi2 bila umur dah bertambah lagi malas mo jalan... Tapi travel mo...

    Jemput jalan ke blog saya...

    https://sihatbertenagabyfarhah.wordpress.com/2017/08/27/vitamin-untuk-bantu-kecutkan-cyst-semasa-mengandung/

    ReplyDelete
  3. betull sangat. sebab masa kita singkat. hahah. memang kalau boleh weekend nk duk rumah. kcuali ade event kat luar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya...so hargai lah masa yg ada..hihi..

      Delete
  4. kena fokus dulu pasal kerja tu,nanti bila dah bercuti tak payah ingat pasal kerja...hehehe

    ReplyDelete
  5. kdg2 pun sis rasa bgitu bila sda masuk zaman keja ni. hujung minggu cuti lebih suka mlepak d ruma stay dengan family =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mood dah berubah kan bila masuk di alam pekerjaan ni..

      Delete
  6. Setuju sesangat..masa weekend nk tido puas2.huh7

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..betul..time weekend tu lah gunakan cuti tersebut dengan sebaik-baiknya.

      Delete
  7. selamat bercuti rayaa hihi. same goes to me. tak sama dah masa belajar n kerja

    ReplyDelete
  8. Sama lah masa study ujung minggu nak g cucimata release tension..skrg nie asal ada masa or cuti lepak umah zzzzz...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..malas dah nak ke mall kan bila dah kerja nih,.

      Delete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..