Ketiadaan Elektrik

18 July 2017/Selasa

Assalamualaikum

Masa aku baru pulang dari hospital,aku hairan kenapa kawasan yang selalu aku lalui dalam keadaan gelap gelita.Eh,elektrik tiada kah?Dan bila aku dah sampai di kawasan rumah sewa aku nah....sah lah tu elektrik tiada.

Aku baru jak buka pintu bilik aku tiba-tiba pintu jiran bilik sebelah aku tiba-tiba buka pintu.Terkejut jugak lah aku.Aku ingat kan aku sorang jak yang ada di rumah sewa aku tapi jiran bilik sebelah aku pun ada jugak masa tu.Dia balik awal rupanya.Syukurlah..Ada jugak kawan aku masa tu.Kalau tiada bergelapan sendirian lah aku..Cewahh..Kata si kawan dia takut sorang-sorang dalam bilik dalam keadaan gelap so aku kasih kawan lah dia sampai ada karan.Mula-mula tu kami cerita-cerita di koridor lepas tu tak lama kemudian aku bawa dia masuk dalam bilik aku sambung gosip..Jiran bilik sebelah aku ni perempuan tau.Orang Tenom.Nama dia aku lupa tanya.Bagus kan!Cun-cun masa tu jenguk kat luar jendela tiba-tiba ada elektrik.Yesss!!Dan jiran sebelah bilik aku tu pun balik lah pi bilik dia.Hoho.Nasib jugak ar ndak berapa lama elektrik mati.

Itu jak lah cerita aku.:)..

Terima kasih sudi baca entri ini.

26 comments:

  1. takde elektrik okey lagi, jangan takde air. huru hara jadinya. huhu.

    ReplyDelete
  2. Betul ke masa borak tu jiran sebelah bilik? Ada tanya dia balik tak? Ntah2... hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya..betul lah..jiran bilik sebelah..

      Delete
  3. aikk bcerita nda mnanya nama dulu ? hahahaha ju pun pena bgini, tp bukan keadaan mati letrik la wahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahaha...iya..gara2 rancak sudah bercerita...telupa tanya nama..tempat asal jak yang ada di tanya..haha..

      Delete
  4. Dekat area rumah mak kak ana, setiap minggu mesti ada gangguan air je sebab byk paip pecah. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh...ye ke??susahnya kalau gitu...

      Delete
  5. uyul kalau takde air boleh meraung tau. takde elektrik masih boleh survive asalkan ada powerbank hahah
    Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah betul tu...air kan banyak kegunaan nya..hihi..

      Delete
  6. Nice Artikelnya.. ijin share dan jangan lupa kunjungan baliknya... http://umpanessence.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. okeh..nanti kita datang balik ya ke blog awak..

      Delete
  7. xda elektrik boleh tapi klu tlampau lama stress jgk tu.. 😂
    klu xda air tu masalaaaahh..

    ReplyDelete
  8. nasib ndak lama, kalau ndak boleh stress eh ...

    ReplyDelete
  9. saya kalau sorang2 time tak ada elektri, mulalah terbayang macam-macam...habislah segala mak nenek cerita hantu keluar kat kepala..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ishhh...tak baik tau berimaginasi dengan benda benda tu semua..seram..

      Delete
  10. Alhamdulillah Ada jiran buat geng. Kalau Ada apa2 boleh minta tolong dia je kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu..nasib peramah juga orng dia..

      Delete
  11. Ada hikmahnya letrik tak ada ye.. Dapat beramah mesra dengan jiran sebelah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..adaa hikmah bila elektrik tak dak

      Delete
  12. kalau takde elektrik lepas ni, boleh bersama jiran sebelah rumah lah . Hii. Siqah lebih rela takde elektrik daripada takde air :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..boleh berkumpul dengan jiran sebelah bila tak de letrik..

      Delete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..