Kehidupan Aku Setelah Bekerja

09 July 2017/Ahad

Assalamualaikum

Semenjak bekerja,aku kehilangan berat badan.Aku kenal sangat dengan ciri-ciri yang ada dalam tubuh badan aku sendiri.Badan aku ni jenis yang cepat kurus bila aku banyak berjalan.Sebab tu bila aku pualng ke kampung halaman aku ketika waktu cuti,aku akan pulang dengan senyuman yang paling manis sebab boleh dikatakan juga lah ramai family and kawan-kawan aku puji aku yang aku dah kurus..Ahahaha..

Kehidupan aku sekarang tidak macam dulu lagi.Tiap kali tidur malam jantung aku sentiasa berdebar-debar sebab takut terbangun lambat.Kejap-kejap terjaga.Walhal semua gadjet yang ada sudah aku set kan alarm nya.Aku juga tidak boleh jatuh sakit kerana makmal aku akan kekurangan staff.Bila dalam makmal kekurangan staff,bebanan kerja akan melampui batas.Setiap hari aku minum milo dan mineral agar tekak ku tidak kekeringan air.Pagi pergi kerja,tengah hari pulang sekejap untuk menjamah makanan tengah hari dan petang baru balik kerja dan malam tidur.Kadang-kadang kalau OVERTIME pun paling lewat aku balik jam 06 petang.Tiada kawan,tiada family dan tahu-tahu sudah dapat gaji.

Adakah ini dipanggil fasa perubahan kehidupan?

Zaman ketika jadi penanam anggur paling setia suatu ketika dahuli..Pic taken in Wilayah Persekutuan Labuan (2016)

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

12 comments:

  1. All the best Anum,
    And take care.

    ReplyDelete
  2. Satu lagi fasa dalam kehidupan.. Semoga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah dah ada pendapatan sendiri.

    ReplyDelete
  4. Tarot pon bakal masuk alam pekerjaan..sekarang nk masuk 3rd year dah

    https://tarotthefool.blogspot.my/2017/07/nasi-lemak-223-menjadi-pilhan-untuk_8.html

    ReplyDelete
  5. Jaga diri dan kesihatan. Semoga di permudahkan segala urusan ye anum :)

    ReplyDelete
  6. Anum.. Semoga tabah hadapi hari2 di tempat kerja. Payah juga bila tiada kawan nak backup kerja di tempat kerja kan. Huhu. Semoga Anum sentiasa diberi kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya tu lah...time dah kerja nih terasa nak study balik pula..hihi..

      Delete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..