Keputusan aku....Kerja di pejabat atau kerja dari rumah?

10 March 2017/Jumaat

Assalamualaikum

Hello...Tak sangka rupanya dah 12 bulan dah aku jadi penanam anggur yang setia apabila aku putuskan bahawa aku nak jadi fulltime blogger nak jadi seorang usahawan yang berjaya and seorang selebriti yang terkenal di masa akan datang*poyo.Nak jugak aku kerja macam kawan yang lain tiap bulan dapat duit tiap bulan pi shopping tiap bulan pi travel.....Tapi,bila aku fikirkan balik aku belum bersedia lagi nak masuk alam pekerjaan ni sebab masa aku praktikal dulu pun aku buat main-main tapi aku masih tetap jugak apply itu ini supaya dapat kerja.*banyak lah aku punya tapi tapi tapi...



Baru baru ni aku ada terima emel dari RHB Banking yang aku dapat interview di situ sebagai Sale Consultant.Mula-mula tu excited ar sebab masa aku mula mula apply jawatan kosong kat RHB Banking tuaku tengok macam best jer dorang kerja kat bank.Aku pun tanya lah dekat kawan aku kerja Sale Consultant ni macam mana.Sekali kawan aku cakap :

Tugas sebagai Sale Consultant ni dia kena cari customer mesti capai target dalam masa tiga bulan.Kalau Kalau customer kau banyak and kau dapat capai target dalam masa tiga bulan dapat lah aku kerja tetap di bank tapi kalau target aku ndak mencapai sasaran dalam masa tiga bulan tu kau akan di kasih berenti lah.

Begitu tugas nya...Bila aku dapat tahu tugas nya begitu begini baru lah aku start fikir nak pi interview dia kah atau tidak.Hurmmm...Bila aku dah fikir semasak masaknya akhirnya keputusan aku ialah aku indak pigi..Huhuhu..Sebab macam yang aku cakap tadi aku belum bersedia lagi dalam nak masuk dalam dunia perkerjaan..

Selama aku jadi penanam anggur setia di rumah,daripada asyik nak minta duit mak bapak jer untuk beli itu beli ini bagus aku buat bisnes.Aku suka jual tudung and shawl jadi aku jual lah shawl and tudung tu.Mula-mula aku beli borong dulu lepas tu post satu-satu kat @N.a.nHijabs_ dan tiga bulan kemudian alhamdulillah ada jugak orang nak beli dan sampai lah ke hari ini.Terima kasih #nanlovers...Korang boleh lah follow mengfollow IGShop aku @N.a.nHijabs_ ..Terima kasih..

Terima kasih kerana sudi baca entri ini..


11 comments:

  1. InshaAllah rezeki ada dimana2. berbisnes pun okay.. sy doakan awk dimurahkan rezeki.. :)

    ReplyDelete
  2. Kak ana kalau kerja kena cr customer ni memang surrender lah. Hehe. Tp kak ana dah merasa kerja dengan org dan kerja sendiri. 2-2 ada pro and cons. 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang agak susah lah kalau nak cari customer ni kan..

      Delete
  3. samalah kita jom sama-sama doakan Allah murahkan rezeki kita :)

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah Anum, berkat usaha berterusan pasti ada hasilnya...

    ReplyDelete
  5. Takpa berbisnes dulu pun boleh juga kan. Tapi dalam masa yg sama anum masih cuba cari kerja lain. So okay lah tucadala rezeki nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tu lah nak kerja tapi lum bersedia lagi..

      Delete
  6. zaman sekarang kena buat dua tiga keje. uyul keje fulltime, dan ada bsnes.

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..