Alahai Mat Dan

12 March 2017/Ahad

Assalamualaikum

Dalam senyap, Mat Dan atau nama sebenarnya Kareef Daniel Abdullah yang popular dengan loghat Terengganu itu selamat bertunang dengan gadis pilihannya. Ramai yang tak tahu dengan berita ni sehingga lah dua keping gambar menunjukkan gambar Mat Dan lengkap berbaju Melayu serba biru ditemani ibu bapanya tersebar di laman sosial media.


Ni lah gadis melayu pilihan Mat Dan.Nak nanges nak nanges nak nanges.....Huwarghhhhhhhh...*tetiba...aku dah kenapa??Untung lah gadis melayu pilihan Mat Dan ni.....Erhmmmmmmm......

Ouh Mat Dan........*teriak teriak sambil hentak meja guna tangan...


Ndak tau lah apa perasaan aku sekarang ni bila dapat tahu yang Mat Dan dah jadi tunang orang....Rasa nak nanges ada*ishhh..gediknya aku!!Rasa nak nak nak nak nak nak...Okehh...Stop!!

Orang ramai mula tahu mengenai perkara ini kerana terdapat beberapa foto Mat Dan dan ibu (Nicol Tyler) dan bapa (Kevin Tyler) berdiri bersama Mat Dan yang ketika itu mengenakan baju Melayu lengkap warna biru. Terdapat juga gambar ibu Mat Dan menyarungkan cincin ke jari seorang gadis kurung biru dan bertudung ungu lembut.
Menurut laporan Berita Harian, Mat Dan mengadakan majlis pertunangan dengan sederhana dan hanya dihadiri sahabat dan keluarga kedua-kedua pihak. Ini kerana dia ingin menghormati permintaan pasangan itu. Majlis diadakan di Bukit Chendering lebih kurang 10 pagi tadi.

Untung lah....Rupanya,dalam diam Mat Dan dah ada kekasih hati....Lepas Mat Luthfi kawin.....Mat Dan pula yang menyusul...Ungtung lahhhhhhhhhhhhhhhhh...*yang aku tiba tiba emo ni kenapa?

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

11 comments:

  1. Hihi jangan bersedih Anum, mana tau kot2 jodoh awak lepas nie dengan sedara mara Mat Dan pulak kan.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnn...harap-harap lah dengan sedara mat dan lepas ni..haha..

      Delete
  2. Sabar sis.... kena cari Mat lain lah nampaknya... hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni mat apa lagi eh yang viral?wkwkwkwwk

      Delete
  3. Replies
    1. ya....sedang bertabah lah ni sis..huhuhu...

      Delete
  4. Lama sangat dah ke dia duk Malaysia eh? Tak sangka kahwin dengan orang sini akhirnya kan hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya..lama sangat dah dia kat malaysia..

      Delete
  5. amboi Anum... minat Mat dAN rupanya ya :D takpe ada jodoh lagi baik nanti. sis pun suka mat dan ni. Sgt2 payah nak jumpa mat salleh yang sanggup berhijrah segalanya. respect mat dan sbb very humble n tak malu sama sekali berbahasa melayu dan menjadi 'orang kampung'.

    Sis dh jawab soalan anum >> http://rosbirumuda.blogspot.my/2017/03/sunshine-blogger-award-untuk-sis-hawa.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sis..memang i minat mat dan ni sejak aku tengok dia dalam rancangan mat dan kaki jalan..

      Delete
  6. perghhh untung wife dia sebab tak payah ajar cakap melayu dahh. heheeh

    JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..