Travel : Kuala Ketil,Kedah

21 February 2017/Selasa

Assalamualaikum

Selamat Datang ke Negeri Kedah Darul Aman.Orang putih bilang Welcome To Kedah Darul Aman.

Majlis Konvokesyen kakak aku yang kedua telah membawa aku ke negeri jelapang padi.Excited jugalah sebenarny bila aku first time datang sana naik flight..Jakun arr..Aku pergi sama family bukan berseorangan.

Kakak aku konvo tahun lepas (2016) bulan 9 tarik nya aku lupa dah.Erhmmm...baru sekarang nak update kan..Kami menginap ni Kuala Ketil,Kedah sebab tempat tu dekat dengan kolej kakak aku iaitu Kolej Universiti Insaniah,Kedah.Nama tempat tu Taman Desa Bidara.Seminggu juga wehh kami kat negeri jelapang padi tu..

Haaa...ni lah dia Kolej University Insaniah,Kuala Ketil,Kedah di mana tempat ni adalah tempat kakak aku menimba ilmu di peringkat ijazah dan akhirnya kakak aku pun dah graduate..Besar kan KUIN ni..

Dalam satu minggu kami di Kuala Ketil,kami cuma pergi ke KUIN ja sebab nak pergi tengok pameran pameran nak dengar ceramah agama *alhamdulillah nak pergi tengok kakak aku raptai dan besok nya hari kemuncak dapat jugak aku ngan family aku tengok kakak aku naikbpentas ambil ijazah dia.Tahniahhh.

Lepas jak habis raptai tu,kebetulan ada pasar malam di pekan Kuala Ketil,kakak aku bawa lah kami singgah kat pasar malam tu..

Haaa...tu first time aku ngan family aku masuk ke pasar malam tu.Kalau Kakak aku jangan cakap lah..Dia balik-balik dah ssinggah kat pasar malam tu.Banyak juga barang makanan pakaian bakar-bakar yang ada dijual masa tu.

Bila sampai kat gerai jual shawl,terus aku singgah nak beli shawl sebab aku tengok lawa-lawa design dia dan aku pun dapat lah 2 helai shawl.

Tu lah shawl yang aku beli dekat Pasar Malam di Kuala Ketil.Tapi aku cuci dulu key sebelum aku pakai kengkonon nak pakai time pi Padang Besar nanti..Hehe..

Nampak tak keterujaan aku bila aku shopping..Macam aku nak jerr semua baju-baju yang ada kat sana..Haizzz...I'm wearing #shawlheavychiffon colour Salmon.Ni time singgah kat gerai jual-jual baju pulak.Murah-murah pulak tu..

Bila dah habis round round kat pasar malam tu hari pun dah nak gelap,so kami pun balik lah dengan banyak makanan..Hahahaha..

Kalau kat Kedah,jam 6 masih terang lagi.Kalau kat sabah jam 6 gelap sudah.Korang pun tahu kan peredaran waktu antara sabah dan semenanjung.

Tibalah hari yang di nantikan iaitu Majlis Konvokesyen kakak aku.Aku ndak mau cakap banyak,apa kata jom korang layan jak gambar kat bawah :)..

Adik aku jak yang tiada sebab masa tu dia kat Selangor

Kamik sebenarnya empat orang adik beradik.3 perempuan 1 lelaki dan adik aku ja yang tiada dalam gambar ni.

Menunggu kakak aku keluar dari dewan.

Congrats my sisterrrrr

Bangga mak ayah kita bila tengok anak anak mereka berjaya.

Tu ja ar gambar yang aku ada time konvo kakak aku sebab gambar yang lain hilang dah nda tau pi mana hilang nya.

Saya Anum.Ada jodoh kahwin.Tiada jodoh travel!

6 comments:

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..