Hari Jubah KTYS,KK

15 February 2015/Rabu

Assalamualaikum

Hai...Rasanya ramai yang tak tau yang aku ni dah graduate..Expecelly kawan-kawan di alam maya.Alaaaa,saja jak lah aku nak bagitau ngan korang semua.Janganlah poyo sangat.Blog aku.Suka hatilah aku nak update apa-apa kat sini,kan.

Kepada abang abang kakak kakak yang dah berjaya dapat ijazah phd master profesor and whatever lah,izinkanlah aku sebagai seorang budak yang baru nak belajar untuk meraikan bahawa tamatlah sudah pengajian saya di peringkat Diploma.

"Alaaaaa,Diploma jer pun.Tu pun nak heboh kat semua orang"

"Eh....Suka hati akulah nak heboh kat semua orang.Ko sebok pe hal"

"1@43#$%"

So Entry ni mungkin sesuai kepada adik adik rakan sebaya yang sedang belajar di kolej universiti or politeknik.

Kalau korang nak tau,sebelum aku konvo ni aku pernah beberapa kali gagal dalam ujian di sekolah rendah sekolah menengah dan bila aku dah masuk kat Kolej ni alhamdulillah tak pernah pun aku gagal dalam exam dari sem satu sampai sem lima *sem 6 ptaktikal walaupun result exam aku masa di kolej nk cukup-cukup makan jak tapi alhamdulillah tak pernah aku repeat paper or whatever lah..

Alaaa beb...kemon lah..Gagal tu kan dah jadi sebahagian daripada kehidupan manusia..Lumrah.So,gagal sekali bukan bererti kita akan gagal buat selama-lamanya.Kan..kita boleh mencuba lagi bangkit dari kegagalan itu dan berusaha sebaik yanbg boleh agar apa yang kita angankan selama ini menjadi kenyataan...

Aku juga pernah mengalami masalah yang sering menghantui diri student iaitu MALAS.Malas nak belajar malas nak berjalan malas nak makan malas nak mandi malas nak buat essaiment malas nak buat bla bla bla...Lepas tu,bila malas dah semakin menguasai diriku mengadu kat mak..

Kring kring kring....Talian sudah di sambung.

"Hello mak,hari ni aku malas.."

"Malas nape?"

"Malas lah mak.Malas nak buat semua benda..Malas nak hidup...malas malas malas malas malas..."

"Kalau macam tu,kau pandai-pandai lah buang siffat malas yang sedang menguasai diri kau tu nak..Istigfar bebanyokk.."

"Insyaallah mak"

Tettt...Talian diputuskan..

Tapi alhamdulillah...biarpun selama tiga tahun aku belajar di KTYS,KK...bermacam macam rintangan onak duri yang berliku aku dah rasa.Kena kasih pulau lah kena fitnah lah tapi aku bersyukur sebab tarikh 16 November 2016,akhirnya graduate jugak.

Terima kasih sangat-sangat terutama kepada family,kawan-kawan,cikgu-cikgu,lecturer-lecturer and so on kah sebab selama ni bagi sokongan dorongan dan juga kritikan.Terima kasih banyak-banyak.

Nah...ni hadiah untuk korang =)..

Nurul Baidurah Binti Abdullah,Diploma Teknologi Binaan Bangunan.Terima kasih Dato Seri Panglima Masidi Manjun sebab sudi menyampaikan sijil kepada kami..:)..

Haaa....and then....akhjirnyaaaa...impian aku untuk memakai topi konvo pun dah tercapai..Syukur alhamdulillah...Dannnn....Korang jangan percaya yang muka aku dalam gambar tu flawless sungguh macam Mira Piljah..Bila korang jumpa aku depan-depan..tahulah korang beza muka aku dalam gambar and yang real..haha...

Kurang dua kat dalam gambar ni iaitu abang sepupu aku ngan adik aku.Mereka tak dapat datang pi konvo aku.

Sesi bergambar beramai-ramai dengan Dato Seri Panglima Masidi Manjun selepas Majlis Konvokesyen Ktys ke-21 habis..

Sempat lagi aku main baling-baling topi sebelum pergi bergambar di studio..Kenangan bah ni..

Sebelum kasih balik tu jubah...berabis bergambar di tempat yang lawa-lawa.

Di belakang tadbir...

Aku bersyukur sangat-sangat akhirnya aku berjaya juga menghabiskan pengajian aku dalam masa 3 tahun...3 tahun beb..Dan...hasrat aku lepas habis diploma ni kalau ada rezeki untuk aku sambung degree..inshaallah..aku sambung..Kalau tiada rezeki..kerja..Kbaii..

Saya Anum.Ada jodoh kawin Tiada jodoh travel :p..





4 comments:

  1. Tahniah Anum!!happy 4 u..sy diploma dh otw degree..smbg degree lg bnyk cobaann..be prepared..x leh nk enjoy sgt cam dip..wuwuwuw..sodihh..haha good luck for future!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ndak pa..yg penting semangat nak sambung belajar tu ada..sentiasa berfikiran positif.

      Delete
  2. alhamdulillah & thniah dah konvo, semoga terus sukses dear =D

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..