Tiba-tiba Aku Rindu..

14 Mei 2016/Sabtu

Assalamualaikum

Tiba-tiba pula aku rindu kenangan dulu iaitu kenangan masa aku masih duduk di bangku sekolah.Aku rasa selama aku sekolah,masa aku berada di tingkatan 6,masa tu jugaklah banyak kenangan manis aku dapat.

Hari ni pula,aku ternampak post kawan aku di wechat....Katanya mereka baru balik dari ceramah Kesusasteraan Melayu di SMK Majakir dan secara automatiknya aku pun tiba-tiba rindu kenangan yang dulu..


Entah di mana sudah keberadaan kawan-kawan ku sekarang...Semua lost kontek..Maksud aku kawan yang bukan satu sekolah...Kawan yang satu sekolah ni selalu jugak kontek dan tau lah jugak khabar dorang...Dah kahwin ke belum??Anak dah berapa??Laki dah berapa...Opss...:P..

Aku di sini hanya mampu mendoakan kalian semua wahai sahabat-sahabat ku yang dari kecil sampai sekarang masih berkawan,yang berkenalan time tingkatan 6 lepas tu terus lost kontek supaya Allah SWT memanjangkan umur mereka dan diberi kesihatan yang baik dan kalau boleh aku mau jumpa sama kalian semua...Rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu sangat mau jumpa kalian lagi..Mau bergelak tawa,mau bergosip sama kamu...

Kenal 3 hari jak pun erhm....boleh menciptakan rasa yang paling best sebab dapat kawan baru masa Perkemahan Kadet Polis tahun 2012 di SMK Kota Klias,Beaufort....Lepas tu jumpa lagi masa bengkel Kesusasteraan Melayu di SMK Dato Peter Mojunting..alahai....

Dan sekarang,bila semua kawan-kawan sudah tamat belajar di tingkatan 6...semua membawa haluan masing-masing sehinggalah ada yang lost kontek dan ada jugak yang jarang-jarang berkontek..Yer..masing-masing sibuk dengan hal sendiri...Tapi tidak apa...kalau ada jodoh terjumpalah kita tu and then kalau tiada jodoh apa boleh buatlah...Doa sedjalah yang mampu diberi..Tapi...kalau dah terjumpa aku atau siapa-siapa lah yang masih kamu ingat jangan pula kamu sombong tidak mau tegur..Hahaha....

Mungkin kamu pernah terjumpa aku di mana-mana tempat tapi kamu ragu-ragu mau tegur atau kamu masih kenal sama aku dan aku tidak kenal sama kamu sudah...ceiii..haha..*perasann....Mohon tegur...Asal kamu tau ar aku ni jenis yang mudah lupa kalau bertahun-tahun tidak jumpa...Jangan kamu takut kalau mau tegur aku,aku ni layan jugak bah..*ayat pun entah apa macam jadinya..

Tapi...serius..aku betul-betul rindu sama kenangan manis kita masa kita sama-sama masih di bangku sekolah...Harap-haraplah lepas ni kalau ada jodoh kita terjumpa di mana-mana tempat..Asal terjumpalah...Aminnn...

#RinduTeamKadetPolis
#RinduTeamSastera
#RinduTeamSMKKP
#Tahun2012

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..