The End Of Diploma (3 Years)

02 Mei 2016/Isnin

Assalamualaikum

Hai kawan-kawan blogger semua!!Sorry gaissss sebab menghilangkan diri dari dunia blogging untuk seketika sebab mood nak update blog hilang di lautan...Idea nak update blog pun tenggelam dah di tengah laut...Ni pun update untuk bulan Mei ni terpaksa juga gigihkan diri untuk update blog ni supaya blog aku tidak sunyi...

Untuk pengetahuan am korang,aku baru sahaja menamatkan praktikal aku pada hari jumaat (29 April 2016) di Pejabat Pendidikan Daerah,Kuala Penyu(PPDKP)...Sepatutnya aku habis 01 Mei 2016 tapi memandangkan 01 Mei 2016 tu hari ahad so aku tamatkan praktikal aku pada 29 April 2016 lah..Perit juga nak tamatkan diploma aku ni dalam masa 3 tahun..Macam-macam pengalaman baru yang aku dapat selama praktikal di PPDKP ni..Sibuk mengira hari bila nak habis tup tup tup...dah habis dah hari Jumaat tu..Bukan apa...Cuma tak tahan hari-hari duduk di bawah aircond...Sejuk beb..Ditambah lagi ada WiFi free...Nahh..Di sanalah hari-hari aku online tapi blog tidak berupdate..:P..Ni lah padahnya kalau praktikal tidak mau pilih yang swasta punya..Konon kalau dapat di site kulit jadi hitamlah tapi dapat elaun daripada ambil kerajaan kulit makin putih tapi tiada elaun...Tapi ada atau tiada elaun tu kira bersyukur lah aku sebab ada juga tempat praktikal aku akhirnya...Daripada tiada kan...Mengulang lagi sem depan..Itu sudah dikira failed..Okeyy..Aku praktikal kat PPDKP selama 6 bulan dan sekarang sudah habis diploma...Alhamdulillah..


Ujian JPK Teori dan Amali,Presentation,hantar laporan praktikal...Semua sudah selesai dan sudah hantar...Ingat kan tak balik lagi kat KYS tu rupanya balik lagi..Demi markah untuk semester 6 ni,ku gagahkan diri untuk pergi jugak lah sebab tak nak gagalkan...Masa nak hantar laporan praktikal tu kan,ingatkan lama lagi nak di hantar..Tup tup tup 10 April 2016 tarikh tutup...Alaaaaa....Sudahlah masa tu baru 30 muka surat sahaja masa tu...Ingatkan bebes syaratnya rupanya TIDAK BOLEH KURANG DARIPADA 85 MUKA SURAT....Omaigodddd....So,hari khamis tu terpaksalah cepat-cepat buat supaya siap hari tu...Dan masa nak print tu laporan,ada lagi satu masalah...Erhm..Printer  habis ink...Terpaksalah print di kedai dan akhirnya sempat jugak hantar laporan tu hari Jumaat..Nasib tiada masalah sudah...Alhamdulillah..


So now,boleh lah tarikh nafas lega sebab perjuangan aku selama 3 tahun dalam bidang Diploma Binaan Bangunan sudah pun tamat...Yang penting tak ada satu subjek pun yang kena repeat dari sem 1 sampai sem 5 walaupun result aku dari sem 1 sampai sem 5 itu itu sahaja dan bersyukur jugalah sebab setiap sem makin naik 2-3 anak tangga gitulah pointer aku walaupun pointer aku tu kepala 2..Syukur sangat-sangat..Tinggal tunggu result sem 6 lagi ni..Harap-haraplah makin naik...Amin..Dan...konvo pun sedang menunggu jugak..InsyaAllah,kalau tiada halangan bulan 10 tahun ini dah konvo dah..


Tahniah kepada kawan-kawan seperjuangan actually programe DBB under 2013 – 2016 kerana telah berjaya menamatkan diploma selama 3 tahun pada tahun ini..Jumpa nanti konvo..

Terima kasih kerana sudi baca entri ini..



1 comment:

  1. wah tamat dh prktikal ya..

    good luck utk strusnya.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..