PLMPB : KPP02 & KPP03

19 Mei 2016/Khamis

Assalamualaikum

Lepas test komputer aku lulus,beberapa minggu kemudian barulah aku dipanggil untuk datang ke kelas memandu setiap hari sabtu atau ahad.

Kereta Viva ni lah aku guna masa belajar driving dulu.Masa aku belum mahir dulu pakai kancil.

Aku dapat bekas cikgu kakak aku dulu yang ajar dia driving.Nasib baik aku dapat cikgu yang baik sporting sangat pada abad ini tapi bila tiba part aku pula dia ajar balik-balik kena sound dengan cikgu tu sebab aku lah student dia yang paling bangang sekali...Hahaha...Lupa pasang signal kena teriak.Kereta mati enjin time naik bukit kena teriak.Automatiknya lah mulut cikgu tu pet pot pet pot 2 jam membebel jak kerja..Hihi..

Mula-mula tu kena ajar di litar lah kan lepas tu baru pergi lebuhraya.Time 1st naik bukit tu kan balik-balik mati enjin...Asal berenti di tengah-tengah garisan kuning tu kan mesti mati enjin.Stress aku lagi-lagi yang stress betul tu cikgu aku..Haha,,

Hahaha..Opkos aku tak pernah buat begini dengan cikgu aku..Di suruh tekan brek tapi tekan kaki cikgu tu pulakk...Kau dah kenapa??Haha..Ini dah cari pasal namanya..


Dekat lebuhraya pula,aku lemah kawal stereng so kereta yang aku bawa tu ke kiri ke kanan lah cikgu aku bilang..Lupa pasang signal kena teriak lagi..Adeii..Parking sama selekoh ok pula aku..Huhu..

Dekat 2 bulan lebih lah jugak aku belajar driving dengan cikgu aku tu..Lepas cukup-cukup sudah 10 jam aku belajar baru boleh ambil QTI.KPP02 & KPP03 10 jam kena ambil..Huhu..sehari 2 jam lah aku belajar.

Terima kasih kerana sudi baca entri ini

4 comments:

  1. Nasiblah ritu belajar kereta dapat cikgu umur sebaya hehe so takdelah nak marah sgt. dia ajar pun memang pahanm :)

    ReplyDelete
  2. klu dpt ckgu yg garang mmg stress giler...fikir 10x nak g kls driving..hehe..dulu la skrg dah ad lesen la..

    ReplyDelete
  3. Selamat berjaya..dpt lesen keta.

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..