Pengalaman Aku Jadi Pelajar KYS,KK..(Part 1)

19 April 2016/Selasa

Assalamualaikum

Ada orang tanya,Anum kau sudah jadi engineering kah?Jawapannya adalah BELUM.Kalau aku sudah jadi engineering mungkin korang tidak lagi nampak blog ini akan berupdate sekali sekala.Untuk menambahkan pengetahuan korang,aku sekarang ni masih dalam proses Latihan Industri (praktikal) di Pejabat Pendidikan Daerah,Kuala Penyu.

Sekarang ni aku kembali ke kampung halaman setelah 2 tahun aku duduk jauh dari keluarga.Ye lah..Kolej jauh dari rumah and then mau atau tidak terpaksalah tinggal di asrama masa mula-mula masuk di KTYS...Semester 1 kan masa tu...huhu....

Ingat lagi masa mula-mula masuk asrama.Kalau korang nak tahu,asrama perempuan KTYS dulu di Asrama Kompleks Sukan Likas tapi sekarang asrama perempuan kena pindah sudah di dalam KTYS juga.

Pertama kali aku sampai di Asrama Kompleks Sukan Likas kan,bingung lah bah sebab masa tu tiada siapa-siapa yang dikenali.Jumpa sama warden asrama pun masa tu dia tiada dia di Inanam balik kampung kata staff di asrama tu..Tidak lama kemudian,si warden asrama ni dia ada suruh satu orang senior suruh ambil aku dibawah.Then dia pergilah dibawah ambil aku dan tumpangkan dulu di bilik dia sebab masa tu bilik pun belum ada..

Okay...Dipendekkan cerita...

Masuk sudah aku dalam bilik si kakak senior tu aku duduk lah di lantai..Penghuni bilik tu pun berkenalan lah sama aku..Dia tanya nama aku,umur aku,asal mana..Aku jawab saja nama aku Nurul Baidurah,umur aku masa tu 20 tahun dan aku dari Kuala Penyu.Aku tanya lah dia balik soalan yang sama..Aku tanya nama dia,umur dia asal dia dari mana..Sekali dia bagitau...oooooo...Rina nama dia...Umur 18 tahun masa tu..orang Tawau rupanya dan kawan dia yang satu tu lagi orang Penampang.Nama dia Jocksim Peter,umur 22 tahun dan yang kakak senior tu pula orang Papar..nama dia Sylvia umur dia masa tu 20 an lah sebab aku tidak ingat umur dia sudah..huhu..Selepas sesi perkenalan tu,dapatlah aku kawan baru dari jauh asalnya.Di situlah kami mula rapat..:P..Tidak lama kemudian,ada lagi seorang pelajar jugak baru masuk hari tu.Budak tu asal Putatan tapi dia tidak lama di asrama.Tidak lama kemudian,barulah warden sampai.Terus dia bagi bilik sama kami yang baru masuk hari tu.Ahli dalam bilik aku semua masa tu baru lagi.Dan dapatlah lagi aku kawan baru dari Keningau,Putatan dan Sandakan.

Dipendekkan cerita.....

Selama 2 semester aku tinggal di Asrama Kompleks Sukan Likas tu kan,macam-macam pengalaman yang aku dapat dan macam-macam cerita yang aku dapat.Penghujung semester 2 tu,kami diarah berpindah dari Asrama Kompleks Sukan Likas tu ke Kingfisher sebab asrama masa tu bertukar tempat.Jadi,asrama lama kami tu di tutup sudah dan dibuka sama pihak lain.Masuk aku di semester 3,tidak boleh sudah tinggal di asrama sebab asrama tu untuk pelajar junior jadi kami yang pangkat senior ni.....*bangga habiss...wuuuuuuu*...terpaksalah cari rumah sewa masa cuti semester tu.Dan...akhirnya dapat juga rumah sewa yang berdekatan dengan kolej iaitu di University Apartment 1 (UA 1)...Di UA1 tu lah bermulanya bermacam-macam cerita yang sangat dahsyat yang aku dapat...Dapat tempat tinggal baru,cerita baru,pengalaman baru dan kawan pun masih yang lama juga..hahaha..Aku dan kawan aku tu tinggal di UA1 tu sampai habis semester 5 dan semester 6 pula aku balik ke tempat asal aku sendiri iaitu di Kuala Penyu,Sabah sebab aku praktikal di sana...Now,sekarang aku tinggal tunggu hari untuk menghabiskan sesi praktikal aku sekarang...Yuhuhuuuuuuuuuuuuuu....Sebenarnya kan...aku tidak sabar untuk habis praktikallll..hihi..Lepas tu boleh sudah cari kerja...Aku mula praktikal di Pejabat Pendidikan Daerah,Kuala Penyu tu pada 14 Disember 2015 dan akan berakhir pada 11 Mei 2016...Yeayyyy...Tidak lama lagi kan...Hihihi..Sabar menunggu...

Bila sudah masuk semester 6 ni dah tinggal di rumah sendiri..Tak payah cari rumah sewa bagai...Jimatt sangatttttt kalau praktikal di tempat sendiri..Ujian amali,pembentangan LI,hantar laporan LI....semua sudah hantar..Tinggal tunggu habis praktikal jak..hihi..

Ouh ya...kepada sesiapa yang nak belajar dekat Kolej Yayasan Sabah tu,boleh lah korang pergi ke Kolej Yayasan Sabah,Sembulan seperti tarikh dibawah :

Ouh...baru pula aku tahu...Rupanya Yazer AF3 pun pernah jadi pelajar KTYS dulu...huhu..


Beginilah mukadimah cerita hidup aku semasa aku jadi orang Kota Kinabalu(KK) masa aku masih belajar dulu..Baru mukadimah okayy...Isi nya lain hari lagi aku cerita..

Terima kasih kerana sudi baca entry ini..

5 comments:

  1. 1st time dgr kys ni.. slalu kolej yayasan melaka.. hihihi

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. sis kalau boleh saya tau,asrama kys skrng d mna ya?sbb xlama lg saya masuk sana. 😊

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..