PLMPB : Ceramah KPP

17 Februari 2016/Rabu

Assalamualaikum


Hari tu kan,hari sabtu,entah berapa hari bulan,aku lupa dah tarikh dia bila yang penting start bulan Januari aku ke PLMBP lah di Kota Klias,Beaufort sebab aku nak ambil lesen memandu.Semangat lah ni mau datang awal.Sekali sampai sana belum juga mula jam 9 lebih gitu baru mula.Mak aihhh..

Sebelum ceramah tu,aku tunggu di luar sebab staff kat sana belum ada lagi.Close masih katanya.Tidak lama kemudian,aku dapatlah sorang kawan baru ni asal entah dari mana.Tidak pula aku menanya.Nama dia pun aku tak tanya tapi umur kami sama iaitu 23 tahun dan dia sudah kawin ada anak entah berapa orang anak dia tu dan aku pula masih single.Hahaha!!

Lepas kena panggil sudah untuk mendaftar,tiba giliran aku pulak duduk di meja mendaftar.Erhm..yuran nya boleh tahan juga weyy..RM 300.10 yuran dia..Baru yuran..Mahal!!Apa yang bikin mahal dia...GST dia lah yang mahal.Ni semua **** punya pasal.Asyik makan duit rakyat jak..Oppsss...Okay..Dah...Stopp...

Lepas dah mendaftar,bayar yuran,dapat buku teks latihan memandu dan buku ujian memandu aku masuk ke kelas 01.Start aku masuk kelas,biasa jak lah.Kawan aku masa tu tu lah yang aku cerita kan tadi..Dia duduk di sebelah aku.

Ceramah sudah bermula.Mula-mula best sebab aku fokus bahagian parking sama bukit.Habis sudah part parking sama bukit,aduiiii....mula lah aku mengantuk + menguap..Bosan oii ceramah dia..Sudah lah kelas 6 jam...Sampai petang..Apa lagi..Online lah dalam kelas...Bahahahaha...

Masa berkhayal tu...alololololololo..teringat pula aku 1st time aku masuk KYS Likas,masuk kelas dia...Macam tu juga lah 1st time aku masuk di kelas ceramah memandu yang rata-ratanya semua orang aku tak kenal.Erhmmm..Nasib tiada sesi berkenalan kalau ada...malu weiii..kena tanya nama nanti,asal,umur...perghh...tapi masa 1st time masuk kolej dulu ada.Kan...Student baru.Masa tu baru bergelar Junior Kys sekarang ni dah jadi Senior dah...

Time rehat jam 12 tengah hari kot sampai jam 1 petang.Lupa-lupa ingat..Kihkihkih.
.
Tiba ceramah petang,ya ampunnn!!Tambah-tambah lah mengantuk.Untuk menghilangkan rasa mengantuk tu,aku makanlah kerepek pisang yang aku beli masa rehat tadi.Makan depan penceramah...Haha..*Teruk punya pelajar*..

Kelas ceramah habis jam 3 petang gitu lah..Pagi 3 jam petang 3 jam..Ngam!!Dan aku balik dulu lah dari kawan baru aku tu dan aku say bai bai sama dia..huhuhu..

Terima kasih kerana sudi baca entri ini.

4 comments:

  1. Assalamualaikum Nurul,

    Aduhai teringat sis zaman ambil lesen dulu.. Bab dengar ceramah mmg mengantuk.. Yuran ambil lesen sekarang mahal kann..

    ReplyDelete
  2. teringat masa saya nak ambil lesen dl...
    time ceramah tu memang azab skit...xtau berapa banyak makan gula2 dalam kelas nak bg ilang ngantuk

    ReplyDelete
  3. part plg ngntok bila dgr ceramah..hahah

    ReplyDelete

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..