Entry Trowback : Sem 2 Lebih Mencabar Dari Sem 1

02 June 2014

Assalamualaikum...
Kalau tak jawab dosa...
Kalau jawab korang awesome...

Setelah sebulan lebih aku bercuti,baru hari ni aku bercerita pasal kehidupan aku masa sem 2 dulu..huh!!punya basi sudah entry ni..hahahaha...Aku ada alasan lah napa aku lambat update entry macam ni..

Masa aku study dalam sem 2 ni,aku rasa sem 2 ni mencabar juga ya dari sem 1.Serious!!Memang mencabar sangat-sangat time sem 2 ni.Banyak betul assigmment yang di kasih dan assigment kumpulan yang ingin dibentang.

Subject yang paling membunuh A.K.A killer dalam sem 2 ni ialah subject LUKISAN SIVIL & STRUKTUR 1.Gila!!Memang mencabarlah.Sampai 1 malam ndak boleh tidur selagi lukisan tu ndak siap.Mula-mula tu ok lagi kena suruh lukis 2 lukisan jerr..

Korang tengok lah lukisan pelan rumah yang first aku lukis...


Tapi gambar kat atas tu belum siap lagi.Tinggal mau lukis bingkai je guna pen.And,ada satu lagi lukisan yang akan terkeluar di blog aku dalam bebeapa saat lagi...


Tadaaa...Itu dia...Hehe...yang ni pun sama juga bingkai nya belum siap lagi di lukis...Biarpun korang nampak gambar kedua sama jer ngan gambar first tu,tapi skala dia berbeza tau.Bukan suka-suka hati kami jerr lukis ni pelan.Susah tu memang lah susah tapi bila kita usaha & tawakal ianya akan menjadi lebih mudah.Bukan kah begitu?

Mula-mula,kena suruh buat 2 lukisan.Lepas tu kena suruh buat 6 lukisan.Yang last sekali pula kena suruh buat 10 lukisan pelan rumah.Asal korang nak tahu,yang 7 lukisan tu aku lukis kat kertas A3 TRACING PAPER & yang 10 lukisan tu lagi aku lukis kat kertas A2 TRACING PAPER.Selagi lukisan ndak siap,selagi itulah ndak boleh tidur.Cuma,tidurnya sekejap-sekejap jer.Memang lah ndak baik untuk kesihatan kan tapi dah biasa buat.Kadang-kadang sampai seharian ndak tidur,ndak makan,ndak mandi gara-gara ingin menyiapkan lukisan tu.Bukan sekejap tu mau buat.Mana lagi mau sukat ukuran nya betul-betul.Erhm..lepas tu pulak lukis lagi pakai pen.Kalau orang yang sudah mahir tu,maybe dorang guna pen terus kalau melukis.

Pelan rumah yang kami buat di kertas A2 tu,itulah yang penting sangat sebab nak dinilai.Masa penilaian tu,ok lah juga sebab dapat siapkan tugasan tu sebelum penilaian.Dan...akhirnya,selesai sudah cerita ku pasal lukisan ni..Ngeee...

Itu subject pertama yang aku rasa KILLER dalam sem 2 lepas.Subject yang kedua pula yang aku rasa KILLER dalam sem 2 ni pula ialah  BAHASA KADAZANDUSUN.

BAHASA KADAZANDUSUN...Sememangnya kau memang KILLER.Time final exam tu,entah apa-apa yang aku jawab.Main hentam jak..Sebab,apa yang aku baca di nota yang lecturer dah bagi tu,sikit jerr keluar.Errr..

SAINS KEJURUTERAAN 1...Haaa...yang ni pula subject yang last aku rasa KILLER dalam sem 2 ni.Mula-mula,memang aku ndak tau apa-apa pasal subject ni.Lecturer yang ajar aku pun ndak masuk dalam otak aku.Kosong..Mula-mula tu memang aku rasa subject ni KILLER lah kan sebab time di sekolah menengah dulu,aku ndak pernah belajar ni subject.So,di kolej ni pula first time aku belajar.

Tapi,bila aku cuba menjawab soalan SAINS KEJURUTERAAN 1 ni dengan mengikuti cara-cara yang lecturer bagi tu akhirnya dapat jugak aku tangkap apa yang dia ajar.Senang pula jadinya bila aku betul-betul ingin mengetahui pasal subject ni.Ndak lah juga susah mana pun...Time final exam tu,nasib jua aku dapat jawab subject ni kalau ndak...sanalah aku menangis air mata darah gara-gara ndak terjawab subject ni...eerrrr...palis...palis...

Then...BENGKEL KERJA BESI....subject ni bukanlah KILLER sangat...Tak de KILLER sangat pun...Betul...Korang nak tau apa yang aku belajar pasal subject tu...kejap eh...kejap eh...nak upload dulu gambar..hehe...


Tarrraaaa.....tengok...aku dah pandai dah pasang jubin sebanyak 25 keping..Ndak susah pun...senang jerr...dan best sangat-sangat kalau pasal subject ni...memang best lah..

Sekarang ni,aku sedang menghitung hari ni untuk aku melangkah ke sem 3.Ndak tau lagi ni sama ada sem 3 ni lebih mencabar dari sem 2 atau tidak..Tapi,pastinya dalam sem 3 ni bakal ada subject baru yang akan aku pelajari..Ndak sabar sudah aku mau tau result sem 2 aku...Harap-harap tidak mengecewakan lah..amin...





No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum...
Bah...Rajin - rajin kamu komen sini..